söndag 31 maj 2009

Hos dr..

.. Var ju tvungen att ha ny medciner. Men vilket strul.. Jag fick först en tid den 25/5 och då fick jag pussla om en massa på jobbet menn det gick. Sedan ringer dom och jag får en ny tid den 27/5 på eftermiddagen och då fick jag pussla om igen och det gick det oxå. Nä då ringer dom igen och jag får en tidigare tid den 27/5.
Allt går som smort hos docktorn, men när jag kommer till Apoteket senare på dag så finns det inga mediciner..
Ja ja, jag ska ju dit i morgon 28/5 igen för att ta prover.
Jag talar om för hon i kassan att det inte fanns några recept på apoteket. Hon skulle ju skriva en lapp till läkaren.
När jag sedan kommer till apoteket på fredag så finns det fortfarande inte några recept.. Blir man trött elller blir man trött?
Men som tur är så fick jag Levaxin av Pernilla så jag klarar mig över helgen. Får ringa dit i morgon.

4 kommentarer:

Elle sa...

Sjukvården funkar inte riktigt som den ska alla gånger. Det känns och märks verkligen att resurserna är för knappa, det blir så mycket fel och så mycket strul.

Jenny Penny sa...

Ja man får inte vara "för" sjuk för att orka tjöta när det blir fel..

AndCa sa...

Ja, jag vet hur det är, har varit så när jag ska hämta medicin till Victor också, men då blir jag ARG och då går det plötsligt väldigt fort allting!!! Bra att du fick medicin i alla fall! Ses imorgon! kram

Jenny Penny sa...

Ja visst blir man arg.. Jag vet ju inte om jag fått recepten ännu. Jobbade till 22 i dag så jag har ju inte hunnit vara på apoteket. Ska kolla det i morgon.
Japp vi ses i morgon.
Puss