fredag 1 februari 2008

Sjukskriven..


.. Igår var jag hos dr Gun på backa vårdcentral. En mycket bra dr måste jag säga hon tog sig tid att fråga allt möjligt och "jobbigt" om pappa och när begravningen skulle vara. Så jag blev sjukskriven till den 19/2 efter som begrvningen är den 15/2 så tyckte hon att jag behöver ett par dagar på mig att hämta mig efter den.


Men jag giar ju inte klumpiga utryck man fått om att man är sjukskriven. Jag har varit sjukskriven 3 gånger... Det är allt!

1 gången blev jag det för att jag hade blåser på händerna och en inflamation i handen. Var jag sjukskriven i 2 veckor.. Trode jag skulle bli tokig.. Kunde ju inte köra bil eller göra något efter som händerna var i bandage..

2 gången var då vi fick veta att pappa var så dålig. Jag kunde inte fokusera på jobbet och det var jobbigt med alla som klagade på ingenting.. var sjukskriven helt i 1 vecka och sedan 75% sjukskriven i 1 vecka och sedan 50% sjukskriven i 1 vecka, sedan gick jag på semester.

3 gången är nu..

Är det mycket?

2 kommentarer:

AndCa sa...

Men vem har sagt att du varit sjukskriven mycket?! Jag har varit sjukskriven i över ett år till och från och nu blir jag sjukskriven tom operationen också så ge dom fingret som säger något dumt om dig och sjukskrivning! Hälsa från mig! IDIOTER! Det säger mer om dem än om dig kan jag säga! puss

Anonym sa...

Folk är inte så smarta Jenny!
Det är bara så..
Vänta så blir det nog deras tur nån gång~Då kanske de fattar?
Försök att absolut INTE bry dej om sånt skit prat.
Måtte allt gå hyfsat bra med er alla~tänker så mycket på er.
Hur orättvist allt är.
Imorgon kommer jag att tänka speciellt mycket..
...Ta hand om varandra...särskilt Mamma..om ni själva orkar?
Varmaste Kramen från Majorna.
Bless U..