söndag 3 augusti 2008

Utmaning..

Jag har blivigt utmanad av Bodil som har bloggen http://morsefarm.blogspot.com
Och den antar jag..

Utmaningen lyder:
Hur vill du ha ditt bröllop?
(Om du nu vill gifta dig.)

Och efter som jag redan är gift så har jag ju facit.. ;)


1. Har du klara planer på var du vill gifta dig?

Vi gifte oss i Starrkärrs kyrka. Där jag är döpt och konfirmerad.
Vi gick tillsammans ner för alltar gången till orgel musiken Bröllopståg av Gustav Hägg.

Med Henriks lillebror Andreas, Mina småsystrar Liza och Sara och min barndomsvän Teresa efter oss.


Ut gick vi till Ch. Marie Windor 2 Toccata ur 5 Orgelsymfonin.

Nervöst och så fint.
En helt underbar dag.

2.Vittguld,-silver eller ulring?

Vi har båda två guld.
Men jag har en diamant formad som ett hjärta..













3. Klänning....maräng eller figurnära?

Tja jag vet inte vilken kategori jag ska lägga den i.. Kan ju säga att det finns e en till likadan efter som min tärna Teresa sydde den..




4. Har du bestämt eller drömmer du om hur din bukett ska se ut?


Jag ville ha solrosor, och att det skulle se lite annorlunda ut. Ville att mina tärnor skulle ha en stor solros.


Så det blev en stor solros i mitten grenar av ormhassel runt, små solrosor på grenarna och kermit på grenarna och i ståltråd som hängde ner. Henrik och Andreas hade en liten solros i kavajen.

Och tärnorna Teresa, Sara och Liza hade varsin stor solros och några gröna strån.

5. Skor eller barfota.
Jag hade skor som Liza köpt till mig i Italien.









Men senare på festen var jag barfota..

6. Hår?

Jag hade en fin uppsättning och kermit i håret.


7. Hur ska din make vara klädd?
Henrik hade på sig en kostym som gick i stil med mina färger på klänningen.


8. Wovs?

Ja det kan man kalla det för. Vi ville inte ha något om tills döden skiljer er åt eller in för gud.
9.Bröllopsresa?

Åkte vi på den 11 november 2005.








Vi åkte till Sydafrika, Namibia, Botswana och Zimbabwe.

10. Övrigt.

Jag gjorde inbjudningarna själv och alla fick olika. Vi hade massor med sy möten där vi sydde tärnornas klänningar, väskor och Teresa sydde min klänning.
Jag pillade ihop programmet
Och när det skulle gå för tryckning så blev det min möhippa gissa om jag blev förvånad.
Kristian gjorde vår dukning och den blev så fin.



Min far hade slips även om han avskydde de..
Vi hade en helt underbar dag..
Ja, då har ni sett bilder från vårt bröllop och vi har bröllopsdag den 27 Augusti!
Det är ju snart..
Jag ger den här utmaningen till :

Mor http://summernissan.blogspot.com/

Carina

Jätte kul om ni antar den, helt okej om ni inte antar den.
Är men intreserad av att läsa mer om vårt bröllop eller vår bröllpsresa kan man gå in på den här länken och klcika sig fram..

6 kommentarer:

Desirée sa...

Vad roligt att du hittade till min blogg - så hittade jag till din! Älskar denna underbara bloggvärld! Har tittat runt lite på din blogg och kommer garanterat att åter komma! På återseende

Elle sa...

Hej Jenny! Tack för utmaningen!

Om jag någonsin får för mig att gifta mig tror jag för det första inte det blir i någon kyrka eftersom jag är vansinnigt ateistisk. Jag lär förmodligen tänka igenom och utmana alla cereminier, seder och annat som hör sådant till. Typ "varför ringar?" och "varför blommor, varför klänning varför ska tjejen det och mannen det etc". Det hade känts viktigt att det blivit "min" (förlåt, "vår") grej helt enkelt. Om det nu blir något alls... Men fundera kan man ju alltid göra!

Anonym sa...

Hej Jenny!

Oj, vad kul att läsa och se era fina bilder. Så fint och kul!
Det finns väl inget bättre än bröllop?!
Härligt underbart!
Kul att du antog utmaningen!
Kram Bodil.

AndCa sa...

Jag är nog trög man jag fattar inte vad jag ska göra?! SKa jag klicka på länken som det står Elin framför och Carina under? och vad gör jag sen? Jenny, förklara för mig! kram

Jenny Penny sa...

Åh du e ju för söt gumman!!
Om du antar utmaningen så ska du ju kopiera frågorna i min blogg och sedan lägga in dina egna svar från ert bröllop..
Pöss gumman

AndCa sa...

aha, ok, jag förstår! Då ska jag göra det när det finns tid, är en heltidsarbetande småbarnsmamma numera :-D Saknar dig, kan vi inte ses någon dag (helgdag) puss