måndag 4 augusti 2008

Söker svar...


På jobbet åker vi på massa små vägar och jag förstår hur mysigt det måste vara att rida där.. Men hur man än beter sig när man kör förbi ryttarna så får man en sur blick eller en ut skällning.



Det denna väg är max hastigheten 70


Jag stannade bilen och lät dom rida förbi men hästen blev rädd och skuttade om kring på vägen så jag "vevade" ner rutan och frågade hur det gick när hästen lugnat ner sig.. Och då skäller hon på mig för att jag stannade..



Jag har oxå provat att köra sakta förbi så långt åt höger det går innan diket kommer. Då ser man i backspegeln hur dom vänt hästen och blänger på en..


Så hur ska man göra?!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet: tuta o sen bara gasen i botten, då hinner du inte se deras sura miner, ha ha ha:) :)
Kram Nina

Jenny Penny sa...

Haha.. Ja det ska jag nog prova nästa gång. Nu har jag varit snäll, men no more mrs nice women!

Anonym sa...

hej på dig
jag som bott på en grus väg har råkat ut för det mesta när det gäller hästar ;)fy vad hämska dom kan vara /kram anita

Jenny Penny sa...

Hej Anita!
Visst e dom luriga.. Både ryttare och hästen ;)
Kramar

Elle sa...

Usch, låter som sura hästtjejer, försök inte bry dig, det är det inte värt! Sakta bara ner en gnutta, om hästarna inte tål bilarna är det hästtjejernas ansvar att rida på annat än bilvägar! :) Himla taskitg av dem att sura när du verkligen anstränger dig.

Jenny Penny sa...

Ja, man borde inte bry sig men oftast är dte så små tjejer som rider och man vill ju inte se att dom ramlat av.. Men konstigt är det ju att dom rider på bilvägar om hästarna är rädda..

Anonym sa...

Äsch om man sätter sig på hästryggen är man ganske beredd på att bli avkastad i mellanåt sakta ner och kör förbi bara sen kan dom sura hur mycket dom vill..

Jenny Penny sa...

JA det kan man ju tycka..
Ja jag tror jag ska följa ditt förslag syster yster!