onsdag 9 november 2011

5 tycker till

Det är en program punkt dom har på mixmegapol. Tycker jag är rätt kul. Men det fick mig att fundera en del när dom hade en som var om "han eller hon skulle betala på en date?" det var bara tjejer som fick ringa in..
Jag kommer inte ihåg vad resultatet blev men det som överaskade mig var att många som tyckte att han skulle betala även om det var hon som bjudit ut till date..
Sedan vill vi att det ska vara mer jämnställt.. Hur går det ihop? Om man bjuder någon på en date eller bio eller middag.. Så får man ju betala eller oxå göra upp innan att man betalar varför sig! 

Skäms Kvinnor som bjuder ut och sedan inte betalar och klagar att det inte är jämsställt på arbetet eller i löne kuväret!

3 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Man kan ju undra om en karl verkligen skulle gå med på att betala i det läget? Min hade inte gjort det. Men förresten så bjuder jag ju honom på middag varje dag och det betalar han inte heller. Hmm.....får nog ta mig en funderare på det.

Jenny Penny sa...

Nä min hade inte heller gått med på att betala men singel kvinnor kan ju hitta sig en man att bjuda ut varje helg och på så vis kanske får gratis middag..
Hahaha.. Ja det får du sätt stop för, René! Tycker att det är din tur att bli bjuden på middag.

Elle sa...

Instämmer! Vilket trams!

Till René: Ja man får akta sig... det är jämställdhet i vardagen som är svårast att uppnå. Räkna tiden det tar att ständigt laga mat, diska, städa, torka av bord, tvätta etc jämfört med de mer traditionellt manliga sysslorna som gräsklippning och byte av vinterdäck. Det är utan tvivel kvinnorna som fortfarande drar det tyngsta lasset i hemmen.